שבוע המודעות לפסוריאזיס

גידול במספר חולי הפסוריאזיס בישראל: 4,890 חולים נוספים מאז 2017

לאחרונה הוכרה הפסוריאזיס כמחלה חמורה על ידי הארגון הבריאות העולמי, שיצא בקריאה להנגיש לציבור החולים את מגוון הטיפולים המתקדמים הקיימים, ביניהם טיפול אקלימי בים המלח

פסוריאזיס. טיפול אקלימי בים המלח. אילוסטרציה

בשנה החולפת חל גידול ניכר במספר חולי פסוריאזיס בישראל כאשר 4,890 תינוקות, ילדים, גברים ונשים הצטרפו לאוכלוסיית החולים. כיום היא מונה 265,260 איש ואישה. כך נמסר מאגודת הפסוריאזיס שתציין מחר (ב') את "יום הפסוריאזיס הבינלאומי".

על פי הערכות, אוכלוסיית חולי פסוריאזיס בישראל צפויה להגיע ב-2048 לכ-456 אלף חולים. מנתוני הפדרציה הבינלאומית של ארגוני הפסוריאזיס, ה-IFPA, עולה כי בכל העולם יש עתה כ-125 מיליון איש המתמודדים עם פסוריאזיס.

פסוריאזיס היא מחלה כרונית המתמשכת כל החיים ומתבטאת בנגעים אדומים עם קשקשת על פני הגוף. המחלה עלולה להופיע בכל גיל, יש לה רקע תורשתי גנטי ובקרב שליש מהחולים קיים "סיפור משפחתי" של חולה נוסף - לרוב אחים, הורים או דודים. בשל המאפיינים החיצוניים של המחלה, נאלצים חלק מהחולים להתמודד עם אפליה, נידוי חברתי וסטיגמה כאילו מדובר במחלה מידבקת.

יונה מנטקה קציר, מנכ"לית אגודת הפסוריאזיס, אמרה: "פסוריאזיס נפוצה באופן יחסי בארץ ובעולם ומופיעה בקרב כ-3% מהאוכלוסיה בדרגות שונות. אולם, בגלל תחושת הבושה חלק מהחולים לא פונים לתמיכה ואולי גם לא לעזרה רפואית. זו מחלה רב מערכתית ועל פי המחקרים, החולים בה נמצאים בסיכון מוגבר למחלות לב, כלי דם, השמנת יתר וסוכרת במהלך החיים. חלק מהחולים גם מתמודדים עם דלקת מפרקים פסוריאטית, פסוריאזיס ארטריטיס, הגורמת לכאבים ולנפיחות".

באחרונה הוכרה המחלה על ידי ה-WHO כמחלה חמורה. ארגון הבריאות העולמי יצא בקריאה להנגיש לציבור החולים את מגוון הטיפולים המתקדמים הקיימים. עדיין לא קיימת שיטה לריפוי המחלה אך יש תרופות מתקדמות רבות וטיפולים ביולוגיים הנמצאים בסל הבריאות המעניקים הקלה בתסמינים ומשפרים את איכות החיים.

בסל הבריאות גם טיפול אקלימי: חשיפה לשמש בים המלח הניתן לתקופה של בין עשרה ימים עד חודש. החשיפה ההדרגתית והמצטברת לקרינה העל-סגולה, במקום הנמוך ביותר בעולם, יוצרת הטבה ניכרת. אלא שלא קיימת שיטת טיפול אחת המתאימה לכל החולים. נדרשת התייעצות עם רופא עור וכן התנסות בסוגים שונים של טיפולים.

נושאים קשורים:  אגודת הפסוריאזיס הישראלית,  פסוריאזיס,  יונה מנטקה קציר,  חדשות,  יום הפסוריאזיס הבינלאומי
תגובות
28.10.2018, 20:50

למטופלים עם נגעים רבים של פסוריאזיס מומלץ לצרוך שמן CBD ואף למרוח אותו על הנגעים. חבל מאד שלא מוסיפים לנוהל 106 גם את הפסוריאזיס.