מחקרים

האם יש קשר בין מספר העותקים של גן KIR2DL2 למחלת הפסוריאזיס?

חוקרים בחנו את הקשר בין מספר העותקים של SNPs של KIR לפסוריאזיס, ודיווחו לראשונה על הקשר שבין מספר העותקים של הגן KIR2DL2 לבין המחלה

ביטוי גנים (אילוסטרציה)
ביטוי גנים (אילוסטרציה)

קולטני תאי-הרג דמויי אימונוגלובולינים (KIR) מווסתים תגובות חיסוניות בתאי NK ו-CD8+ T באמצעות אינטראקציה עם ליגנדים של HLA. גנים של KIR, כולל KIR2DS1,יKIR3DL1 ו-KIR3DS1 נתגלו בעבר כמעורבים ברגישות לפסוריאזיס. עם זאת, מחקרים עבר אלה היו בעלי מדגם קטן, בין השאר עקב משך הזמן הארוך והעלות הגבוהה הנדרשים לזיהוי ישיר של הגנוטיפ של גני KIR.

במחקר שפורסם בכתב העת Frontiers in Immunology השתמשו החוקרים בשיטת KIR * IMP בכדי לבחון את מספר העותקים (copy number) של KIR מסניפ (single-nucleotide polymorphisms - SNP) בכרומוזום 19. החוקרים הטמיעו את השיטה במדגמים רחבי היקף, שכללו את עוקבת הגילוי (n = 11,912) מה-PAGE consortium,י University of California San Francisco, and the University of Dundee, ועוקבת השכפול (n = 66,357) מ-Kaiser Permanente Northern California.

רגרסיה לוגיסטית רב-משתנית מרובדת בה נלקחו בחשבון מוצא המטופל ואללי ה-HLA בסיכון גבוה חשפה כי מספר העותקים של KIR2DL2 היה מקושר באופן משמעותי לפסוריאזיס בקבוצת הגילוי (p ≤ 0.05). הקשר למספר העותקים של KIR2DL2 שוכפל בעוקבת השכפול של Kaiser Permanente.

בכך, מחקר זה הינו הראשון לדווח על הקשר בין מספר העותקים של KIR2DL2 למחלת הפסוריאזיס ובכך מדגיש את חשיבות התפקיד שמשחקת הגנטיקה של KIR בפתוגנזה של פסוריאזיס.

מקור: 

Ahn, R et al. Frontiers in Immunology. 2021 Jun 11;12:684326.doi: 10.3389/fimmu.2021.684326.

נושאים קשורים:  מחקרים,  פסוריאזיס,  גנים,  כרומוזומים
תגובות