מינויים

ד״ר מריאן חטיב מונתה למנהלת מרכז השד בבית החולים איכילוב

ד"ר חטיב, כירורגית השד הערביה הראשונה בישראל: "עובדת היותי אישה מחברה מוסלמית שמרנית לא היתה מחסום בפני בשום שלב"

ד״ר מריאן חטיב, מנהלת מרכז השד באיכילוב. צילום: מירי גטניו, דוברות המרכז הרפואי

ד״ר מריאן חטיב מונתה למנהלת מרכז השד במרכז הרפואי איכילוב-תל אביב. חטיב היא הכירורגית שד הערביה הראשונה בישראל.

ד״ר חטיב, בת 40 נשואה ואם לשני ילדים, במקור מכפר קטן ליד עכו. בילדות התגלתה כמחוננת ושקדנית והוריה השקיעו בילדה הצעירה והסיעו אותה כבר בגיל צעיר מהכפר הצפוני לעיר חיפה לרכישת השכלה והעשרה בחוגים.

היא למדה רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים והחלה התמחות בחטיבה הכירורגית ב"איכילוב" לאחר סיום הסטאז׳. עם סיום ההתמחות נסעה לאוקספורד באנגליה, שם עברה תת התמחות בכירורגיית שד אונקופלסטית ושחזורית. מאיכילוב נמסר כי "כיום, ד״ר חטיב היא כירורגית השד האונקופלסטית היחידה בארץ שעושה גם את ניתוחי הכריתה וגם את השחזור".

ד"ר חטיב סיפרה עם מינויה לתפקיד: ״כשהתחלתי התמחות בכירורגיה היו נשים בודדות שעבדו כמנתחות ועוד פחות שהתמחו במחלה שהיא כל כך נשית ואינטימית. עם השנים הבנתי ששם אני רוצה להיות - אישה למען ועבור הנשים. אני נרגשת להיכנס לאחד התפקידים הנחשקים ברפואה הציבורית. זוהי הגשמת חלום עבורי. לשמחתי, חונכתי כך שאם עובדות קשה - מגיעות רחוק.

"עובדת היותי אישה מחברה מוסלמית שמרנית לא היתה מחסום בפני בשום שלב. אני מודה להוריי שדחפו אותי ולא הפסיקו להשקיע ולהאמין בי, לבעלי עלא היקר על העידוד והדחיפה, לפרופ׳ גיא להט, מנהל החטיבה הכירורגית ולהנהלת בית החולים על האמון והתמיכה. אני גאה שבמערכת הרפואה הציבורית בכלל ובבית החולים איכילוב בפרט אין תקרת זכוכית ובהזדמנות חגיגית זו אני מבקשת מכל ילדה, לא משנה היכן היא גדלה ומה הרקע שלה, לראות אותי, להאמין שהכל אפשרי ושהשמיים הם הגבול״.

פרופ׳ גיא להט, מנהל החטיבה הכירורגית, הוסיף: ״מריאן היא רופאה אינטליגנטית ואמפתית שמאוד אוהבת את המקצוע שלה ואת המטופלות. מקצוענית אמיתית שמשלבת יכולת טכנית גבוהה עם כישורים בינאישיים שמאפשרים לה ליצור קשר נהדר עם המטופלות שלה ומשפחותיהן. אני גאה בה על הדרך שלה ועל הצלחתה בגילה הצעיר ומשוכנע שתמשיך להתפתח ולפתח את התחום באיכילוב ובישראל״.

נושאים קשורים:  ד״ר מריאן חטיב,  כירורגיית שד,  איכילוב,  מינוי,  חדשות,  אונקופלסטיקה
תגובות
אנונימי/ת
12.10.2021, 11:50

מרשים! באם דר גיא להט הוא המנטור שלה אז אין פלא שהמערכת הרוויחה שתי אישיות קסומות! כבוד והערכה לשניכם.

13.10.2021, 19:17

כל הבכבוד
תמשיכי ותצליחי

אנונימי/ת
13.10.2021, 19:20

חשבתי שכתוב בהתחלה גיניקולוגיה אורלית אמרתי מזה שה הדבר
סליחה
בהצלחה

אנונימי/ת
13.10.2021, 20:05

לא הבאתם מנהל משערי צדק? מה קרה?

08.11.2021, 07:58

כל הכבוד! בהחלט מרשימה! שתזכי לעוד הערכה והתקדמות!